Grottos Desert menyelam

Untuk perjalanan ini Matt, Steven, Chris dan saya keluar untuk menyiasat khabar angin musim bunga / panas dalam gua Gandy, Utah. Terdapat tidak banyak disiarkan dalam talian mengenai Gandy Springs Panas. Arahan kepada mata air adalah terutama kabur - ". Menghidupkan jalan tanah kira-kira satu batu sebelum Gandy" Kami bermula dengan mengambil laluan yang indah ke arah Delta. Setelah mencapai Delta kami mengambil keputusan untuk mengambil jalan-jalan kotoran melalui ngarai tidak daripada kita yang pernah dilihat sebelum ini - kerana Merit Badge (Kia saya) mempunyai perkara untuk jalan kotoran. Pandangan adalah hebat! Kami berhenti beberapa kali dalam gaung untuk meneroka tebing curam dan untuk meninjau keluar tapak perkhemahan mungkin, maka kami kembali di laluan ke arah Gandy. Sebelum kami sampai Gandy kita berlari ke simpang jalan tanah dengan perhimpunan kecil rumah-rumah yang mempunyai treler-taman rasa mengenainya. Tidak ada tanda menetapkan ia sebagai sebuah bandar rasmi. Gandy, di sisi lain, mempunyai tanda rasmi walaupun hanya satu rumah dikaitkan dengan tanda itu.

Kami mundur batu dan mendapati jalan tanah yang sesuai dengan keterangan kabur kami. Jalan raya dengan cepat bertukar menjadi jalan dua landasan yang betul dengan pusat rumpai tinggi dan lebih banyak salji lagi kami pergi. Kami cuba beberapa laluan bercabang di jalan raya ini tidak berjaya. Maka kita berunding dengan gambar kami telah disimpan pada iPhone. Melihat sekeliling kami dapati tempat-tempat yang kelihatan sepadan dengan beberapa gambar kami terbaik dan berusaha untuk mencari jalan yang akan membawa kita ke sana. Selepas tergelincir cara yang ketara ke bawah bukit berlumpur dan memikirkan cara untuk mendapatkan kereta itu kembali ke atas bukit, kami mendapati mata air.

Tempat ini bertukar menjadi lebih daripada yang kita harapkan. Suhu air adalah hampir 80 darjah dan sebuah gua dengan pembukaan menyenangkan membawa kami jauh di bawah tanah. Dengan lampu depan dan sepasang cermin mata di antara kita, kita berenang stalaktit bawah indah dan melepasi air terjun gurgling sedikit. Berhampiran apa yang kelihatan seperti hujung jalan yang dipintal sekitar ke atas dirinya dan tetingkap kecil membuka ruang antara bilik. Gua terus berjalan tetapi ia pergi di bawah air. Kami memutuskan bahawa terdapat lebih banyak yang perlu diterokai. Oleh itu, kita kembali keluar, dengan tabah mengatur langkah kembali ke atas bukit untuk kenderaan kita, dan dibungkus gear SCUBA untuk mata air. Apabila kami kembali ke bilik yang paling dalam kami mengambil bertukar pergi di bawah air dan meneroka terowong. Ini adalah pertama pengalaman menyelam SCUBA Steven dan dia melakukan kerja yang hebat. Aliran air semakin meningkat dan terowong mencubit ke dalam tiub yang lebih kecil dan lebih kecil. Ia mendapat cukup sukar untuk melawan arus. Saya mengesan satu (satu inci) ikan kecil coklat di dalam terowong ini dan berharap untuk mencari tempat di mana jalan yang membuka ke dalam gua udara sekali lagi, tetapi gua menjadi terlalu kurus untuk meneruskan.

Selepas ini, kami menuju keluar ke gunung-gunung ke kem untuk malam di mana kita masak burger dan bermain dengan petunjuk astronomi laser kami di bawah langit yang menakjubkan.

Keesokan paginya kami memecahkan kem dan menetapkan untuk menggunakan sisa udara kita 30 kaki di bawah permukaan kolam utama Meadow Springs Hot ~ 95 ° F). Apabila di sana, kita diterokai rak dan kemudian meninggalkan gear SCUBA yang kira-kira 12 kaki ke bawah di mana mereka tidak boleh dilihat dari atas. Selepas itu seorang kanak-kanak mengembara ke mata air sendiri dan kami mempunyai dia menyaksikan ketika aku berjalan ke bahagian bawah dan "diadakan" nafas saya dalam usaha untuk memecahkan rekod dunia. Kami kagum pada bagaimana tidak tertarik hatinya, ketika saya datang selepas 4 minit. Beliau lebih mementingkan sama ada atau tidak saya lihat batu itu di bawah sana - kanak-kanak hari ini ... tiada rasa hormat.

Ulasan (3)

URL Trackback | Comments RSS Feed

1. John Griggs berkata:

Oh manusia, yang berbunyi menggerunkan. Tdk gua Hotspring air. Sesetengah daripada banyak di bawah dihargai keajaiban Utah. Tetapi apa yang kanak-kanak lumpuh. Beliau hancur satu gurauan sempurna baik. Apabila saya mula-mula membacanya, saya tidak menangkap untuk shnanigan itu tetapi sebaliknya berfikir, "pergi untuk rekod dunia, yang berbunyi seperti Thad" ... maka saya membaca semula dan menyedari bahawa itu adalah satu helah untuk mengambil kesempatan daripada naif imaginasi orang muda. Saya kemudian berfikir, "Nah ini seperti Thad" :)

2. troseph berkata:

Saya mahu pergi ke sana.

Tinggalkan pesanan

Jika anda mahu gambar untuk menunjukkan dengan komen anda, pergi mendapatkan Gravatar .